Gruppetimer
Bardufoss

Timebeskrivelse

Under finner du beskrivelser av våre gruppetimer. Alle våre instruktører har god erfaring og er dyktige, og de gjør alt for at du skal få en god opplevelse på trening.

Styrke 45

45 minutters styrketime i sal med høy intensitet. Vi fokuserer på 6 store muskelgrupper, og det er derfor en god time hvor man får trent hele kroppen.

StepEFFEKT 30

Enkle steg og kombinasjoner på en stepkasse til inspirende musikk. Timen utfordrer både kondisjonen og koordinasjonen. Timen passer for alle.

StepEFFEKT 30

Zumba er en svært løssluppen trenings- og danseform. Det brukes enkle og morsomme bevegelser, og den grunnleggende ideen er at man skal ha det morsomt og le mye mens man gir alt. I motsetning til mange andre fitness-dansepartier er ikke Zumba bygd opp som en lang koreografi, men derimot i små biter, slik at du ikke behøver å huske så mye av gangen. Derfor kan alle være med på denne timen.

PumpEFFEKT

60 minutters styrketime i sal til musikk. Vi jobber oss gjennom alle muskelgruppene og får gjennomtrent hele kroppen på en time! Instruktøreren veileder deg til riktig teknikk, slik at timen passer både for nybegynner og for de som har erfaring med styrketrening. Denne timen kommer med stølhetsgaranti!

Sirkeltrening

God gammeldags stasjonstrening i sal. Fokus på styrke og utholdenhet, og i løpet av timen har vi trent gjennom de aller fleste muskelgruppene. Morsom og effekttiv trening til fengende musikk – denne blir du svett av! Timen passer for alle.

Tabata

Høyintensitetstime hvor det jobbes i tabataintervaller. Intervallene er 20 sek jobbing, etterfulgt av 10 sek pause. Hvert intervall repeteres 8 ganger. Timen inneholder ingen vanskelige trinn og kombinasjoner og er en ren styrke og høypulstime.

HIIT

HIIT står for høyintensiv intervall trening, og er en time hvor vi jobber 4×4 minutter med 1,5 minutts pause mellom hver økt. Vi gir full gass i 4 minutter, og får opp pulsen med 8 ulike enkle øvelser. Vi starter med lett oppvarming og avslutter med uttøying til slutt.

CardioPARTY

En time for de som virkelig vil få opp pulsen. Timen består av enkle grunnsteg og lette koregrafier,   Man velger selv hvor høy intensiteten skal være ved å regulerer hvor mye energi man legger i bevegelsene. Det er en enkel og effektiv time for deg som vil forbedre kondisjonen.

Styrke/aerobic

Stram opp er en time med en god mix av aerobic og styrkeøvelser til fengende musikk. Timen varer i 60 minutter og passer for alle.

Stretch 30

En god halvtime med fokus på utøying. På denne timen jobber vi for å få bedre bevegeligget og økt fleksibilitet. Timen er fin å kombinere med annen trening og passer for alle.

SOMA MOVE

Soma move er en helhetlig treningsform som er atletisk og sterk, men samtidig myk. Man jobber med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte. På timen går man gjennom en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, som utfordrer både bevegelighet, stabilitet, balanse og styrke. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på timen, og fokuset er å arbeide med hele kroppen som en enhet. Bli med på en annerledes og rå treningsform! Timen passer for alle.

Ukens lørdagstime

Start helgen med en god økt! Ukens lørdagstime varierer fra uke til uke – følg med på våre nettsider/facebook for å se hvilken time som kjøres denne uken.

Spinning

SpinnEFFEKT30/45

Spinningtime med to pulstopper hvor vi benytter både bakker, sletter og spurter på å få pulsen til å slå. Passer for alle. Finnes i 30 og 45 minutters time.

IntervallEFFEKT45

God kondisjonstrening hvor vi kjører seks til åtte pulstopper med 3-5 minutter arbeid på hver topp. Her får vi virkelig kjenne at pulsen stiger og hvor vi godt kan jobbe opp i 85-90% av makspuls. Korte pauser mellom hver pulstopp. Finnes i 45 og 60 minutters time.

SoftSpinn60

60 minutters spinningtime som har musikk som gir en lavere intensitet. Meningen er å ligge mellom 70-80% av makspuls. Timen gir god trening for å øke kondisjon og forbrenne fett. Timen passer for alle.

Timeplan

Grå timer er seniortrening

Orange timer er spinning

Lilla timer er saltimer